Nytt uppdaterat regelverk Covid 19 fr.o.m. 24 december 2020.

Viggbyholms Tennisklubb har arbetat för att hålla klubben öppen. Smittläget i Stockholm är mycket allvarligt. Regeringen, Folkhälsomyndigheten och Täby Kommun har kommit med uppdaterade regelverk. Därav tvingas Viggbyholms Tennisklubb ändra förutsättningarna för att säkerställa en trygg miljö i tennishallen. Alla måste ta ett stort ansvar med att följa regelverket. Regelverket upprätthålles tillsvidare så länge inget annat anges.

Följande regelverk gäller i Viggbyholms Tennisklubb

– Kom till hallen när din speltid börjar
– OBS speltiden är 50. min. Efter speltiden lämnar du hallen.
– Dubbelspel är enbart tillåtet om det är med familjen (familjedubbelspel)
– Alla som kan ska byta om hemma. Om du är långväga gäst och måste duscha, var ensam i omklädningsrummet.
– Träning i grupp är ej tillåtet. Tränare tillåts endast träna en elev. (Detta följer av punkt 3)
– Träningsverksamhet juniorer flyttas fram t.o.m. den 25 januari.
– Handsprit finns i foajén för obligatorisk tvätt av händer innan och efter spel.
– Tidigare rekommendationer gäller alltjämt om de inte övertrumfas av de nya reglerna.

Regelverket behöver följas av alla medlemmar för att undvika ytterligare åtgärder.

Styrelsen önskar med detta en God JUL till alla medlemmar.