KLUBBMÄSTERSKAP I TENNIS, DUBBEL 2020.

Lottningen finns här.

TID:                  Fredag: 6/3,       lördag: 7/3         söndag 8/3

Fredag: 14/3     lördag: 15/3      söndag 16/3

Klass 5 kan även spelas dagtid måndag-fredag 9-13 mars.

PLATS:
Viggbyholms Tennisklubbs tennishall i Hägernäs, Täby.

BOLLAR:        OBS!  Varje par tar med ett nytt 4-pack tennisbollar per anmäld klass.

De använda bollarna behålles av förlorande par medan vinnande par behåller de oanvända bollarna som tas med till nästa match. I samtliga klasser används WILSON US OPEN, GASBOLLAR.

Nya bollar kommer att kunna köpas av tävlingsledningen som beställer hem så långt lagret räcker.

SPELFORM:   Bäst av tre set med tiebreak vid 6 lika i de två första seten. Eventuellt tredje och avgörande set spelas i form av ett supertiebreak. Ett supertiebreak är som ett vanligt tiebreak men spelas först till 10 poäng samt för vinst krävs två poängs marginal.

VARJE SPELARE/PAR FÅR HÖGST ANMÄLA SIG TILL 2 STYCKEN KLASSER.

Tävlingsledningen förbehåller sig rätten att flytta dubbelpar som borde tillhöra en annan klass samt beroende på antalet anmälda par slå ihop två klasser till en.

FÖR ATT KLASSEN SKALL SPELAS KRÄVS MINST 4 STARTANDE.

TÄVLINGSKLASSER DAMER:                      Klass 1               Damdubbel A

Klass 2               Damdubbel B,

motion.

TÄVLINGSKLASSER HERRAR:                    Klass 3               Herrdubbel A

Klass 4           Herrdubbel B,
Medelgoda & motion

Klass 5            Herrdubbel 65+
TÄVLINGSKLASS MIX                                    Klass 6               Mixeddubbel

TÄVLINGSKLASSER JUNIORER              Klass 7              13-15 år flickor

& pojkar

Klass 8        10-12 år flickor
& pojkar

ANMÄLNINGSAVGIFT:                                   Ingen avgift utgår (gratis)

För att få delta skall medlemsavgiften för 2020 vara betald (före matchstart),till klubbens plusgirokonto 519582-1

Medlemsavgifter:                      Senior 250 kr

Junior 125 kr

VID FÖRHINDER:
Hör av er till tävlingsledningen! Vänligen försök inte boka om Era matcher på egen hand. Vänligen meddela eventuella förbehåll direkt i samband med anmälan.

Spelschema uppsättes i hallen senast den 21 februari samt skickas ut via mail till de mailadresser som anges vid anmälan.

VÄLKOMNA

Tävlingsledningen

Gunnar Ljung                            Michael Zetterberg                   Fredrik Walméus

Mobil   0708-239785                  Mobil   0768-776440                  Mobil  0733-972480