Tennisklubbens Anor

Klubben startade 1960 som en sektion till Viggbyholms IK med två utomhusbanor och sedermera med ett Barracudatält över under vintersäsongen.

Senaste nytt: Davis Cup: ”Vi ska rida på den goda känslan att veta att vi kan vinna”

En Tennissektion bildas

Klubben startade 1960 som en sektion till Viggbyholms IK med två utomhusbanor och sedermera med ett Barracuda-tält som övertäckning under vintersäsongen.

Viggbyholms Tennisklubb bildas

1978 bestämdes att man skulle ersätta tältet med en ny egen hall. Då bildades Viggbyholms TK av den tidigare sektionen till Viggbyholms IK. Tennisföreningens styrelse ansåg att det var bättre att driva klubben i egen regi och att inte Viggbyholms IK skulle riskera något om det ekonomiska äventyret med att bygga egen hall skulle få problem. Hallen byggdes med kommunal borgen som numera är löst.

Tennishallen flyttas 50 m

Sommaren 2006 flyttade hallen ca 50 meter till dess nuvarande plats efter överenskommelse med Täby kommunen och JM bygg som exploaterar det gamla F2 området i Hägernäs för byggandet av nya bostäder och kommersiella lokaler.

Varför klubbmedlem?

För att få tillgång till att boka banor i hallen för tennisspel samt att deltaga i av klubben arrangerade tävlingar eller träningar krävs att man blivit medlem i klubben.

Medlemsanmälan skickas till    kassor@viggbyholmstk.se

Även för att få tillgång till klubbens passersystem vid ingång i hallen krävs medlemskap. Information om hur du får tillgång till inpassering i hallen och det nya bokningssystemet fås i samband med att du blir medlem.
Medlemsanmälan ska innehålla: För- och efternamn, adress, telefon, födelsedatum

Våra Faciliteter

Hallen har två stycken banor med filtmattor, i anslutning till hallen finns omklädningsrum med duschar och toaletter.

Endast medlemmar samt gäst till medlemmar har tillträde till hallen.

För att komma in använd ditt 4-siffriga användar-ID som du har fått av klubben samt ditt egenvalda lösenord på 4 siffror. Slå alla 8 siffrorna i en följd så öppnas dörren.

123movies

how to add google maps to html

Banor bokas online via bokningssystemet Commodus. Klicka på BOKA BANA i menyn för att komma dit.

Varje medlem kan boka 2 tider i taget per vecka på ”attraktiv tid” d.v.s. vardagkvällar och helger. Övriga veckotider får man boka fler tider.

Tidsschemat blir tillgängligt för bokning av ny tid efter 14 dagar minus 3 timmar. D.v.s kl 21 varje dag så dyker dag 15 upp framåt i tiden i bokningsschemat.

För de abonnenter som avbokar sin tid gäller följande: Om tiden blir uthyrd så återförs 60 kronor till abonnentens konto.

Abonnemang och strötider

Bokning av strötider kan göras från din dator hemma eller på datorn i Hallen:

1. Klicka på länken ”BOKA BANA” och välj sedan dag, så kan du se speltider och redan bokade tider.

2. Nu kommer du in i bokningssystemet för bokning av strötider, hantering av dina kontaktuppgifter samt inloggningsuppgifter.

3. Välj tid och bana som du vill spela på genom att klicka i en tom ruta.

4. Fyll i ditt användar-ID (personlig kod som du fått av klubben i utskick aug. 2014) och lösenord. Första gången du skall logga in skriver du ditt användar-ID och därefter på ”LOGGA IN” (fyll ej i lösenord). Du kan nu välja ett lösenord med fyra siffror.

5. Från inloggningsrutan kan du läsa ut ditt saldo /buffert. Välj lämpligt betalninsalternativ kontokort eller buffert.

6. Fyll i kontokortsuppgifter och klicka på ”BETALA ORDER”.

7. Nu är bokningen utförd. Bokningen blir synlig på bokningsschemat.

8. Belysningen till hallen tänds automatiskt 5 minuter före aktuell speltid och släcks 5 minuter efter avslutad speltid.

1960

Tennissektion

Tennisklubb

Hallflytt 50 m

Fullsving!

Vill du bidra ideellt eller sponsra/donera till klubben

Anmäl gärna intresse av att hjälpa till vid turneringar etc, eller om du vill hjälpa klubben ekonomiskt som klubbsponsor.